Klänning och fotograf...

...har varit septembers projekt. Var och provade klänningar i lördags... vilken konstig känsla! Det var svårt att hålla leendet tillbaka när man såg sig i spegeln och inte riktigt kände igen sig själv bakom alla vackra tyger. Tala om att känna sig som en prinsessa! Hittade en klänning i en butik här i Helsingborg som jag blev fullständigt kär i. Redan den första jag provade. Åkte ner till Malmö också och tittade på fler klänningar, men det fanns liksom ingen som kunde mäta sig med den första, framförallt inte i kvalitétskänsla. Hittade i och för sig en i Malmö som hade varit perfekt om den inte varit "sjöjungfrumodell" som satt tajt även om höfterna. Det är inte något som ser särskilt bra ut på mig visade det sig. Jag kunde i alla fall förstå så mycket efter min runda att vilken klänning jag än kommer välja i slutändan så kommer det att vara en axelbandslös klänning med korsett som sedan går ut i en lite vidare kjol från höfterna ungefär. Och sedan måste det vara en klänning med släp! Jag hade innan tänkt att det bara var opraktiskt, och det är det, men nej, det gjorde det där extra verkligen. Detta har varit det lätt roligaste med hela den här planeringen hittills. Det kändes plötsligt så verkligt när andra utomstående (alltså butikspersonalen) tog det hela på allvar och pratade klänning som om det vore det naturligaste i världen. Jag bara stod där som en stenstod i de olika klänningarna och vågade iknappt röra mig, men jag kan berätta att brudklänning faktiskt är ett ganska bekvämt om än aningen opraktiskt plagg! När jag väl valt klänning ska jag visa en bild, men om det blir den jag fastnade så för i lördags så ser den inte mycket ut för världen på modellbilden på affärens hemsida, mycket på grund av halternecken som jag kommer beställa den utan.

Jag fasade inför att behöva välja fotograf, men nu har vi preliminärbokat en som verkligen känns bra. Som sagt; smakar det så kostar det jävlar i det, men hon känns mycket proffsig och tillmötesgående. Vi får se om det intrycket består när vi sedan träffar henne och tar lite provfoton och diskuterar närmare. Jag kan bara säga att jag är mycket imponerad av de bilder hon har på sin hemsida!

Att planera bröllop är verkligen grymt kul, och när de jobbigaste sakerna sedan är bokade (lokal, kyrka, catering, frisör, makup? och fotograf) kan man ju börja njuta av att planera detaljer. Vi är på god väg!


Kommentarer
Av: AnnaPanna

Åh vad underbart=)=)

2010-09-09 @ 17:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback