Produktiv helg ger...

...första sjukdagen. Fattar ni vad det kostar mig att sitta här och snörvla och frysa? En dagslön! Första gången någonsin som jag sjukar mig från jobbet, det ni! Men jag antar att den var väntad. Jag är verkligen helt slut (jag sov ca 15 timmar inatt) och det beror inte enbart på helgen om jag säger så.

I fredags tog jag en tur inom Anina och kollade bröllopsklänningar. Jag hittade en jättefin och väldigt enkel klänning där som fick min kropp att se ut som, ja, det bästa den bara kan, men den kunde ändå inte slå den första klänningen. Såå... nu har jag beställt min bröllopsklänning! Om tre månader ska jag dit och prova den i min egen storlek och sedan ska den ändras och sys in så att den blir perfekt. Vill t.ex. inte ha halternecken som hör till klänningen och så ska draperingen över höften kortas så att det passar min figur bättre. Den är så grymt fin, min klänning. På grund av att min fästman (det får man väl verkligen kalla honom nu?) då och då kikar in på den här bloggen så kan jag tyvärr inte visa en bild här men en länk till den inte helt rättvisande bilden av klänningen kan jag bjuda på. Klickar han där får han stå för oturen själv! Style 6010 heter den.

http://bluecrownfashion.com/?pid=28&sub=24

På lördagen hann jag och Christoffer med ett Välabesök innan vi tog Saaben och begav oss mot Oktoberfest i Köpenhamn med Matos och Björn. Sjukt roligt även om jag körde och därför inte kunde hälla i mig öl som de andra. Det kan jag däremot visa bilder på!


Första omgången öl...



Vi var inte direkt ensamma i tältet.




Sedan svinade vi på McDonald´s vid Svågertorp på vägen hem. Och då menar jag det ordagrant, men sällan har det väl varit så kul att äta snabbmat! Stackars tjej som jobbade i kassan, men ger man bort gamla kanelbullar i kompensation för att man felaktigt tagit betalt för kaffet, då får man skylla sig själv!


På söndagen var det Ullared som gällde. Kom hem med en skinnjacka (!) och en massa saker till hemmet. Trodde att jag skulle hitta mer inredningsprylar och kläder, men det var det inte så gott om. Däremot köpte jag massvis av bra-att-ha-saker som handdukar, slevar, brödpensel, tvålpump och matlådor etc. Och Emelie köpte självklart massor av bebissaker.


Kommentarer
Av: AnnaPanna

DU kommer vara sååå fin i den klänningen!!! Ska bli så spännande att få se den på!=)

2010-09-15 @ 13:38:29
Av: Anna

Tack :) Ja, den kommer bli helt perfekt när den är ändrad som jag vill! Ska bli så kul att gifta sig... synd att det bara är en enda dag. Vi ska försöka se till att alla har lika kul som vi på bröllopsfesten!

Av: Emelie

Redigt fin klänning! Jag hade dock aldrig kunnat lista ut att det var den om jag hade gett mig in och letat:P Jag som ändå tyckte att jag ändå fick en bra bild av den. Tack för en redigt trevlig roadtrip och ett bra stöd till att inte köpa en massa skit:)

2010-09-15 @ 19:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback