Update

I måndags var vi och beställde tårta. Hoppas ni gillar choklad lika mycket som jag, kära gäster! Smak före utseende får jag nog säga om valet, men gott var det verkligen. Jag som inte ens gillar tårta! I helgen var vi hos en florist i Ängelholm och bokade brudbukett, tärnbukett och corsage till brudgum och bestman. Olika vita blommor med detaljer av antagligen riddarsporre och kanske något annat blått. Vita rosor känns som ett måste i buketten också. Droppformad men inte för stor eller yvig. Ska tillbaka till floristen när det närmar sig, och då planerar jag att ta tärnan med mig också (som förhoppningvis valt ut en klänning då). Det är inte ens två månader kvar nu... herregud. Har pratat med prästen också och vi ska träffa honom i april och gå igenom cermonin. Då om någon gång kommer det väl bli verkligt! Hjälp, jag börjar ju snart bli nervös...

Vi har valt låt som kusinen Mari ska sjunga i kyrkan, mina brudskor är äntligen på väg och jag håller som bäst på att göra hållare till bordsplaceringskorten. Kommer att ta sin tid eftersom jag ska vika ca 70 stycken för hand i ståltråd. Well, medan jag pratar i telefon på jobbet får jag gjort några i alla fall. Varför inte vara dubbelt effektiv? Har också inhandlat lite blåa glaslyktor som ska stå på borden tillsammans med andra ljushållare i klarglas tänkte jag. Eller vad då jag? Emelie menar jag förstås! Hon är utsedd till ansvarig för dukningen och hon sköter sig bra såhär långt. Pappa har fått i uppdrag att göra någonting att förvara kort i. Den sorten om potentiellt innehåller pengar ni vet. Får se vad han kan sätta ihop. Funktionen är jag inte orolig ett dugg för att han lyckas med, det är mer utseendet på denna skapelse jag antagligen får lägga in mitt veto kring. Funktion framför form resonerar han.

På fredag blir det "vinprovning" av potentiella viner för bröllopet (för vad annars?). Tre flaskor vitt, tre flaskor rött och två "champagne". Nån som ska ut och vill ha resterna? Swansons i Osby är målet på lördag, men det är inte helt spikat... Vågar man börja drömma än? Och på söndag blir det Tyskland. Tur man har stor bil, för här ska handlas! Allt för att ni ska kunna bli fulla på vår bekostnad. Snällt va? Haha... förlåt. Vi bjuder faktiskt mer än gärna!

Nu har vi fått svar från alla gästerna utom Johan och två släktingar till Christoffer. Sorry, kan man inte ens svara på en bröllopsinbjudan så kan man bli väck. Så är det med det. Vi har bara fått ett nej, från Christoffers morfars bror, som brukar vara med vid släktträffar på Christoffers sida. Han tyckte inte att han passade i sådana sammanhang, sa han. Nej, men då kan kan han också bli väck. Mattias i Mexico hade troligen inte råd att flyga hit... han kommer att saknas! Sedan har vi ett par som ska ha barn två veckor senare, som av förklarliga skäl var lite tveksamma. Men de kommer om hon mår bra!

Jag kommer att ha miljoner bilder att visa er efter bröllopet. Jag förstör ju lite grann det roliga om jag berättar allt och visar bilder på allt här på bloggen innan (för de som är blivande gäster alltså), så det kan jag ju inte. Lite tråkigt för er, men jag lovar att varenda detalj kommer att dokumenteras. De flesta av er kommer ju att få se det live dessutom.




Riddarsporre (för er som liksom jag inte är helt bevandrade i det där med blommor...) De är ganska små och växer på stänglar kan jag också tillägga.



Ljushållaren. Fast den har en helt annan färg i verkligen, mycket mörkare. I brist på idéer om andra bilder man kan pryda ett blogginlägg med!


Kommentarer
Av: pelle

Vänta nu... nu har jag missat något. Du planerar alltså bröllopet ditt? Fan vad kul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback